zaterdag 31 augustus 2013

Hangertjes

Laatst kwam een vriendin bij me om een kadootje voor een zus die in Australië woont. Ze zocht iets 'hollands'. Jammer dat had ik toen niet, maar ze vond een heel leuk ander kadootje.

Door haar geïnspireerd heb ik onderstaande hangers gemaakt.


Toch weer een borduurwerkje, gecombineerd met de leuke lijstjes van Ilona's blog.
Ik had nog een leuk geruit lapje liggen en daar heb ik de tulpjes op geborduurd. Op de onderstaande foto's kun je zien hoe ik dat heb gedaan.

borduren door borduurstof en onderstof samen


Draadjes van het borduurlinnen voorzichtig wegtrekken tussen de steekjes


Het patroontje van de tulpjes vond ik op Flevokids. Het is eigenlijk een patroontje voor strijkkralen, maar kan ook heel goed om te borduren. 






10 opmerkingen:

  1. Hé, dat is leuk! Erg mooi zo'n borduurtje op de stof. Het lijkt me alleen wel een lastig werkje om al die draadjes weg te halen..
    Maar je hangertjes zijn superleuk!

    grtjs, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk en lief!
    Echt een hollands kadootje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi hollands kado'tje. En wat een idee om dit zo te borduren. Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke hangertjes met schattige tulpjes! Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk en wat een werk of niet?

    grtzzz
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lovely !
    Have a nice Sunday !
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. o ik krijg een flashback..hihi dit deed mijn oma vroeger ook..heel leuk

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat super leuk verzonnen!
    groetjes Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  9. What a great idea! I've crocheted one of those frames before but never put anything in it. Love the idea of cross-stitch on the checkered fabric. :) Best wishes, Tammy

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk ideetje Yvonne! Echt prachtig gevonden en dan dat lijstje errond, heel mooi! En ook wel echt hollands :) vind ikzelf.
    Grtjes, rita.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk als je een reactie geeft!